3. Rejsebrev fra Mexico

Vores "honeymoon"-hytte :)

Vores “honeymoon”-hytte i Tulum 🙂

18/7: Frugter på Tree of life

I dag fik vi sat frugter på vores træ.

Frugterne skulle indeholde tanker om, hvad vi gerne vil være for andre. Eller groft sagt: Hvad vi gerne vil have til at stå på vores gravsten, og hvilken effekt vi gerne vil have på verden.

Faktisk husker jeg ikke meget mere fra denne dag, men torsdag plejer også at være lidt dvaske, da der er Ladies Night i byen hver onsdag 😉

19/7: ”Honeymoon” i Tulum med Gitte

Smukke omgivelser!

I dag fejrede Gitte og jeg en forlænget weekend med at tage til Tulum, som ligger en times kørsel udenfor Playa Del Carmen. Vi havde bestilt en hyggelig bungalow med udsigt til den lækreste strand. Vi blev modtaget af en meget serviceminded receptionist, som straks bød os på en meget stærk margeritha-drink, imens vi ventede på at rengøringen gjorde vores værelse rent.

Vi blev meget forbløffede, da vi fik vist vores bungalow. Der var virkelig smukt og udsigten var fantastisk. Så vi jokede lidt med, at vi jo nærmest var på honeymoon 😉 Der var også kun et enkelt fælles lagen, så det var vist ikke beregnet til en venindeudflugt, haha..

Splat-af-dag på stranden :)

Splat-af-dag på stranden 🙂

Vi lå på stranden hele dagen, så vi kunne suge lidt kulør til os. Der blev taget en masse billeder, og vi skulle selvfølgelig også have nogle billeder ude i vandet. Men vupti – pludselig var både Gitte og kamera væk. De var blevet taget af en bølge, så jeg fik travlt med at hive Gitte op af vandet. Kameraet fik et ordentlig skvæt saltvand, så det overlevede desværre ikke. Heldigvis får jeg lov til at låne Gitte og Anettes kamera i stedet, så I stadig kan få billede-opdateringer 🙂
Om aftenen smuttede vi på opdagelsestur i Tulum. Det blev dog hurtigt mørkt, så vi gik lidt i panik over forskellige dyrelyde og flagermus! De blege danskere fik hurtigt benene på nakken, og alle taxachauffører der kørte forbi fik sig vist et billigt grin over de hvinende tøser 😉 Da vi var kommet hjem i sikkerhed, trøstede vi os selv med en bananasplit!

20/7: Festlig aften

Vi tog hjem fra Tulum om formiddagen, og så meget frem til en festlig aften.

Ingen fest uden tequila (desværre)!

Vi hyggede os med spil og god musik ved poolen, og tog derefter videre på en bar, der hedder ”Señor Frogs”. Det er et lidt mystisk sted med overgearede bartendere, mærkelig hatte og impulsiv dans. En af kursisterne fra det andet hold bildte bartenderne ind, at jeg havde fødselsdag, så der blev sat et skilt bag ved mig, hvor der stod ”Hug me, it’s my birthday”. Sikke mange krammere det gav! Derefter var der boogie-woogie 😉 Vi afsluttede aftenen på diskoteket ”Coco Maya”, hvor der er salsarytmer og sand under tæerne.

21/7: Tømmermænd og Cranium

Igen en flad dag med lidt ondt i hovedet, og manglende energi. Hvor kan man dog savne sin dyne og hovedpude!
Da jeg var livet lidt op, fik vi pasta på den italienske restaurant ”Romeo”, som efterhånden er blevet en favorit, og derefter spillede vi Cranium ved poolen.

Sådan vil jeg gerne ses af andre ;)

Sådan vil jeg gerne ses af andre 😉

22/7: Sådan vil jeg gerne ses af andre

Vi fik en opgave af Hanne i sidste uge, som gik ud på, at vi alle skulle have taget et billede med emnet ”Sådan vil jeg gerne ses af andre”. Disse billeder skulle vises frem i dag, og der var mange sjove bud i mellem. Jeg ville gerne ses som en sjov, festlig og stærk pige med et stort hjerte, og synes egentlig, at mit billede passer godt til denne definition 😉 Længe leve Photoshop til at lave store muller 😉

Til aften fik vi lækker sushi på yndlingsrestauranten ”Sushiito”, som laver fantastisk sushi til halv pris af, hvad det koster i DK 🙂 Det er desværre ikke meget mexicansk mad vi får hernede, da byen er meget turistet. Men så er det jo godt, at man i stedet kan få sushi og pizza. – Gad vide, hvad badevægten siger, når jeg kommer hjem?!

23/7: Breve, slogan og havskildpadder

I dag fik vi udleveret de breve, som vi skrev til hinanden i sidste uge.

Det var generelt dejlig læsning, men nogle stykker skrev også, at de gerne ville se noget mere sårbarhed ved mig. Så jeg fik bekræftet min mistanke om, at jeg ikke er så god til at åbne op og vise følelser for andre. Men det var nogle dejlige breve, som jeg husker at tage med hjem i kufferten. Det gav da også noget at tænke over.

Vi fik derefter til opgave, at skrive et brev til vores ”reuinon” om 60 år. Brevet skulle indeholde:

1. Hvad man især tænker tilbage på ved tiden i Mexico
  2. 3 gode råd til det menneske jeg var i 2013
  3. Hvilke ting jeg vil takke mig selv for i det liv, jeg har levet

Vi fik også sat et slogan på vores ”Tree of life”. Mit blev ”Den der frygter for at lide, lider allerede, fordi han frygter”, som jeg egentlig synes kunne skubbe mig i en rigtig retning.

Akumal: Klar til at se på havskildpadder

Efter undervisningen hoppede vi alle på en ”Collectivo” (små mexicanske busser), som kørte os til Akumal. I havet ved Akumal er der fyldt med havskildpadder, så jeg fik set to styks, som hyggede sig med at spise havgræs nede på bunden af havet. Det var en kæmpe oplevelse, og nøj, hvor var de store! Men tænk jer engang.. Da vi svømmede mod land igen (uden svømmefødder på), svømmede jeg liiiiiige over en kæææææmpe fisk, som så mega knotten ud. Og jep – det var fandme en barracuda!! Panik i pigeflokken, for ingen ville miste deres tæer. Vi kom dog i sikkerhed uden skader. Puha! Aldrig har vi kæmpet så hårdt for at komme i land.

24/7: Min tale og mad på Fusion

I dag skulle jeg holde min tale for klassen. Jeg vil ikke komme i detaljer med, hvad talen handler om, men den gav både tårer i mine og de andres øjne, men den gav også en masse krammere bagefter. Der er virkelig et godt sammenhold i klassen, og alle lytter interesseret til hinandens taler. Det er dejligt at være en del af.

Om aftenen havde Brian inviteret til aftensmad på restauranten Fusion, hvor vi også spiste den første aften. Der har været meget håndværkerlarm på vores hotel, da de er ved at bygge en ekstra etage på hotellet, så Dansk Studie Center kompenserede for larmen ved at give aftensmad. Skønt 🙂 Derefter tog vi ud i nattelivet og rystede lidt med popo’en 😉

Sidste skoledag :)

Sidste skoledag 🙂

25/7: Sidste skoledag (dog uden karameller)

I dag var sidste skoledag. Vi satte os ud på volleybanen og præsenterede træerne for hinanden. Utroligt, så forskellige træer kan se ud 🙂 Derefter læste vi de breve op, som vi skrev d. 23/7 omkring vores reunion om 60 år. Der var mange sjove breve imellem!

Dagen blev afsluttet med sushi – igen igen 😉

26/7: Cenotetur

I dag skulle vi på cenote-tur, hvor vi kørte rundt til 4 forskellige cenoter. Denne udflugt blev også betalt af Dansk Studiecenter på grund af støjgenerne, så det var jo ikke dårligt 😉

I den første cenote skulle vi svømme lidt rundt og snorkle. Derefter fik vi muligheden for at lave udspring fra 5 meters højde, og jeg gjorde det sgu! Jeg har aldrig hoppet ned i vandet fra nogle højder før, så jeg følte mig lidt sej. Men for dælen, det gav ondt i røven bagefter, for frøken Aakjær spændte vist ikke liiiige kroppen. Hende jeg hoppede ud sammen med var heller ikke helt tilfreds med situationen, for vi følte vist begge at vi havde fået spulet endetarmen. Men det var jo selvfølgelig bare en gratis tarmskylning 😉

Smukke cenoter :)

Smukke cenoter 🙂

Da vi kom hjem stod den på Pool party-hygge 🙂

27/7: Katamaran

I dag skulle vi på katamaran-tur med det andet hold. Vi havde hele båden for os selv, og vejret var som altid strålende. Jeg fik endda snorklet igen, og fik set en masse smukke fisk. Det var næsten som at være med i ”Find Nemo” 🙂

Vi havde stop ved Isla Mujeres, hvor vi fik frokost og en dukkert ved stranden. Det meste af turen gik dog bare ud på, at suge noget kulør til os.

Efter katamaran-turen havde Brian inviteret os ud at spise (igen igen). Han ville ikke afsløre, hvilken restaurant det var på, så det var en stor overraskelse, da vi gik ind i en drypstenshule. Sikke nogle omgivelser og virkelig lækker mad! Jeg gyngede stadig efter katamaran-turen, så jeg måtte desværre levne af min rib-eye. Det huede mig ikke!

Katamarantur til Isla Mujeres

Gitte og jeg smuttede hjem i seng efter restaurant-turen, imens de andre holdte afskedsfest med det andet hold. Vi var mega kvæstede og svimle efter den lange katamaran-tur, så de andre måtte indtage dansegulvet uden os (hvilket de vist stadig er i chok over den dag i dag!).

28/7: Farvel til Hanne og 18+ holdet

I dag fik vi daset på stranden og købt lidt souvenirs.

Om aftenen kom Hanne forbi til en farvel-øl ved poolen, så vi kunne sige ordentligt ”Adios” til vores dygtige underviser. Det andet hold i Mexico tager også hjem i dag, så det har været en lidt mærkelig dag. Nu kan det mærkes, at Mexico lakker mod enden!

Vi fik sushi efter afskeden, og så skulle vi på gavejagt til Brian. Han har fødselsdag i morgen, så vi vil gerne ønske ham ordentligt tillykke. Vi fandt en fin hat og t-shirt til ham, som vi kunne skrive lidt hilsner på 🙂

Gylden solopgang på rejsens sidste løbetur :)

Gylden solopgang på rejsens sidste løbetur 🙂

29/7: Brians fødselsdag og afskedsfest

Dagen blev startet klokken 6 med rejsens 8. og sidste løbetur i Mexicos gader. Der var mandefald, så jeg tog turen alene med god musik i ørene 🙂 Jeg mødte dog Andreas fra holdet på turen, så vi afsluttede som sædvanlig den varme løbetur med nedkøling i poolen.

Brian har fødselsdag i dag, så vi mødtes alle mand kl. 7.15 på Andreas og Jeppes værelse, hvor vi fik skrevet fine hilsner på Brians hat. To fra holdet skulle derefter vække Brian og bilde ham ind, at Jeppe var syg og dårlig, så han var nødt til at komme op på værelset. Her stod vi selvfølgelig klar med balloner, gaver og fødselsdagssang, så han blev meget overrasket over at få gaver i stedet for en tur på hospitalet 😉 Han var dog også meget træt, da han havde været i lufthavnen med det andet hold, og derfor først var kommet hjem klokken 6.45. Overraskelsen var dog så god, at han hurtigt tilgav os 🙂

Klar til pool party!

I dag var sidste dag, hvor vi kunne feste igennem og nyde Mexicos natteliv. Jeg er i festudvalget (surprise?) med Gitte og Camilla, så vi skulle have stablet en afskedsfest på benene. Gitte og jeg smuttede i Wall-Mart efter fest-remedier, men blev hurtigt slået ud af mexicanernes ”Mañana-kultur”. Vi stod i kø i en evighed, så vi var ved at gå til af frustration, sult og koldsved. Hvor bliver det dog skønt, at komme hjem til hurtige og effektive Danmark!

Vi nappede derefter et par velfortjente timer ved poolen, inden der skulle pyntes op til fest. Der blev lavet velkomstdrinks i opvaskebalje, pyntet op med serpentiner og ikke mindst: Jeg havde digtet en lille sang, som blev meget populær. Nu er jeg åbenbart selvskrevet til at skrive sange til alle vores reunion-fester, og de syntes jeg skulle lave et karriereskift. Det ligger vist i generne det med sangskriveri 😉

Vi afsluttede aftenen på baren ”Ambassaden”, hvor Brian fik fødselsdagsshots (der var kun lidt pres!). Jeg tog rimelig tidligt hjem, da jeg ikke kunne overskue en sidste dag i Mexico med tømmermænd 😉

30/7: Sidste dag i Mexico

Jeg er kun lige stået op, men det er jo sidste opdatering i denne omgang, så jeg må hellere få sendt mailen af sted.

I morgen, onsdag, kører vi fra hotellet kl. 6 (kl. 13 dansk tid), hvorefter vi har en mellemlanding i Miami i 8 timer, som vi alle frygter lidt. Jeg lander i Kastrup torsdag kl. 15.50 dansk tid efter 27 timers rejse, og derefter hopper alle Aarhus-folkene på et tog, så jeg rammer nok smilets by ved 20-21 tiden med hævede ben og store rander under øjnene.

Tak til alle I, som interesseret har fulgt med i mine oplevelser. Jeg har haft en fantastisk tur, men glæder mig til at komme hjem til knus og kram i DK!

Vi ses!!

Kærlig hilsen Katrine

Viva Mexico!

Læs mine tidligere rejsebreve her:

Eller læs hvorfor jeg valgte coachingrejse i Mexico her.