1. Rejsebrev fra Mexico

Forventningsfulde skønne mennesker - klar til en lang flyvetur :)

Forventningsfulde skønne mennesker – klar til en lang flyvetur 🙂

3/7: Rejsen til paradis

Min søster Laura kørte mig til Kastrup lufthavn tidligt onsdag morgen, – og vi ankom endda en halv time før tid, da jeg havde fikset lidt med tidspunktet pga. søsters tidsoptimisme. Der var derfor stor overraskelse at spore ved både Laura og jeg, da vi rent faktisk ramte Kastrup på det tidspunkt, som jeg havde ønsket 😉

Klokken 8 var alle 16 mand klar til check-in, og stemningen var allerede god og fuld af høje forventninger.

Første stop var Heathrow Airport, hvor vi måtte vente 1,5 time i flyet på et par i kørestol, som lufthavnspersonalet havde sendt i den forkerte retning. Vi tilbragte derfor rigtig mange timer i flyet til Miami, så der blev god brug for de nyindkøbte støttestrømper 😉 Heldigvis gik tiden med at snakke med alle de nye mennesker, som jeg skal tilbringe den næste måned sammen med.

I Miami var vi meget tidspressede pga. forsinkelsen i Heathrow, så vi måtte løbe mod gaten som var fortrykt på vores boardingpass. Godt svedige af motionen og den høje luftfugtighed nåede vi endelig frem til gate D2, men her måtte flypersonalet så desværre oplyse os om, at det ikke var gate D2 men gate E2, så vi måtte igen spæne af sted i den store lufthavn. Det var lidt en ambivalent følelse, da vi forpustede satte os i flysædet, for derefter at konstatere, at flyet blev en time forsinket, da en kuffert skulle tages ud af flyet igen. Vi var meget smadrede efter den lange flyvetur, og nu ville vi bare gerne frem til paradis! Det var derfor en lykkelig flok, der endelig blev modtaget i Cancún af vores rejseleder, Brian, klokken 22 (klokken 22 Mexicotid = klokken 5 dansk tid) efter 17 timers rejse.

Godt nok stod det ned i stænger, men vi var fortrøstningsfulde!

Hotel Playa del Carmen

Efter en times bustur fra Cancún til Playa del Carmen ankom vi endelig til vores hotel, hvor vi blev fordelt på 3-mands værelser. Jeg bor på værelse sammen med Anette fra Kolding, som læser kandidat i forandringsledelse, og en gæv blomsterbinder-vestjyde, Gitte, fra Hvide Sande. I skal derfor ikke undre jer, hvis jeg kommer hjem med en noget vestjysk accent, hvor ordet “møj” går igen ret tit 😉 Pigerne er rigtig søde, og vi svinger godt, så det er perfekt. Og så har vi endda direkte udgang fra lejligheden til swimmingpoolen!

Generelt har vi på hele holdet allerede et rigtig godt sammenhold, hvor alle snakker med alle, selvom vi er en broget flok fra hele landet.

4/7: Første dag i paradis

Da vi vågnede op til første dag i Playa del Carmen, startede vi ud med et infomøde, hvor Brian gav os forskellige informationer og ikke mindst råd til, hvad man må og ikke må her i Mexico. Blandt andet er det strengt forbudt at bevæge sig ned på stranden efter solnedgang, da de desværre har oplevet, at maskeret politi har antastet folk og presset penge ud af dem. Så vi holder os langt væk! Forleden kørte der en pick-up truck forbi os fyldt med maskerede med politimænd, og dem har man IKKE lyst til at møde en sen nat! Skræmmehistorier er jo selvfølgelig ikke det sjoveste at starte ud med, men en nødvendighed.

Da infomødet var slut, skulle vi på rundtur i vores nye by. Vi blev fordelt i grupper og fik udleveret et bykort, hvor vi så skulle finde forskellige restauranter, indkøbsmarkeder og barer i byen, så vi kunne få et indtryk Playa del Carmen, og hvordan vi finder rundt herinde. Vejret var stadig lidt gråt, men pludselig tittede solen frem, lige da vi bevægede os ned mod stranden og for første gang fik dyppet tæerne i det smukke Caribiske hav. Omgivelserne er uden diskussion helt fantastiske!

Første tådyp i det Caribiske hav :)

Første tådyp i det Caribiske hav 🙂

På stranden skulle vi have sandslots-konkurrence, hvor der blev dystet om både at bygge det højeste og mest detaljerige slot. Alle gik til opgaven med stor ihærdighed, og mit hold måtte tage til takke med en flot 2. plads 😉 Vi blev alle overraskede over den skarpe sol, så vi var mange der måtte gå hjem med vores første solforbrænding allerede på 1. dagen. Man skal lige vænne sig til, at solen er meget mere hidsig hernede, så nu har jeg anskaffet mig en flot rød firkant på ryggen 😉

Efter strandlegene spiste vi frokost på en restaurant lige midt på stranden. Sikke omgivelser! Herefter var det tid til at besøge det studiecenter, hvor vi skal have vores undervisning. Her fik vi en introduktion til Playa del Carmens historie og ikke mindst: salsaundervisning! De fleste var helt på bar bund, så det var en underholdende omgang, og drengene fik deres sag for, da vi er 12 piger og kun 4 drenge.

Som afslutning på dagen var der fællesspisning, og herefter gik vi alle på hovedet i seng, da vi stadig var lidt smadrede efter den lange tur.

5/7: Tulum-ruinerne og Playa Paradiso

En masse skønne piger i Tulum :)

En masse skønne piger i Tulum 🙂

På andendagen skulle vi på udflugt til Tulum-ruinerne, som Mayaerne byggede. Guiden var lidt uinteressant at lytte til, og i min verden er det jo egentlig bare en bunke gamle sten, men udsigten var helt fantastisk! Vesterhav’ go home!

Dagens højdepunkt var dog, da en varan pludselig listede sig op i et træ lige over os, og nær havde tisset og lagt en dej i hovedet på en fra holdet. Han nåede dog at komme væk i fuld firspring, men vi fik et godt grin 🙂

Efter besøget ved Tulum-ruinerne tog vi til “Playa Paradiso” (Paradisets strand). Og ja – det VAR virkelig paradis! Aldrig har jeg set så smuk en strand! – Kridhvidt sand, turkisblåt hav og palmer, der svajer i vinden. Her fik vi endelig vores første dukkert, og alle var lidt i ekstase over, hvor smukt der var.

Om aftenen sluttede nogle af os dagen af med et par drinks på baren “Tequila Barrel”, og derefter var det på hovedet i seng, da der ventede os en lang dag dagen efter.

Hoppeland ;)

Hoppeland 😉

6/7: Bumletur til Sian Ka’an og “Natural swimmingpool”

Vi startede tidligt ud kl. 7, hvor vi blev fordelt i tre minibusser, og skulle køre 1 time på almindelig vej og derefter 2 timer på “bumpy road”, som de så passende kaldte det. Chaufføren spurgte endda, om nogle af os var gravide, for det ville være skidt. Så vidste man ligesom, at der ventede en god rystetur, hvis der ligefrem var risiko for gravide! Det var virkelig en lang tur, og vi kæmpede for ikke at blive køresyge af kørslen, men vi kom alle igennem uden de store problemer. På vejen kørte vi forbi en hel masse store blå (og klamme!) krabber, som havde små huler i vejkanten.

Da vi endelig kom frem til nationalparken Sian Ka’an ventede der 5 både på os, som sejlede os ud til det de kalder “Natural swimmingpool”, hvor vandet er lige så klart som var det en swimmingpool. Derefter sejlede vi ud til korallerne, hvor vi havde mulighed for at snorkle. Som de fleste nok ved, så har aldrig været den store vandhund, så det var meget grænseoverskridende at hoppe i “baljen”, hvor jeg ikke kunne bunde. Det gik sådan set fint i starten, men Katrine gik i panik da guiden bad os om at tage svømmefødder på, så vi ikke ville blive bidt i fødderne af barracudaer! Jeg skulle dælme op af det vand, så jeg ikke risikerede at miste tæerne!

I'm sexy and I know it! ;)

I’m sexy and I know it! 😉

Der blev slugt lidt vand da jeg kæmpede mig tilbage til båden, og trillet en enkelt tåre imens jeg lige hyperventilerede lidt, da jeg kom op på båden igen. Jeg blev dog enig med mig selv om, at det var dumt at have været så tæt på uden at have gennemført, så jeg fik samlet mig mod til at hoppe i igen, hvor jeg for første gang fik et glimt af verdenen under vandoverfladen. Jeg holdt mig dog tæt på båden, men fik både set blå og gule fisk, og det var stort for mig. Og vigtigst af alt: jeg har stadig alle mine tæer!

Oplevelsen med snorklingen gjorde også, at jeg dropper at forsøge mig med et dykkercertifikat. Snorkling er mere end rigeligt for mig!

Efter besøget ved korallerne var vi på udkig efter delfiner og havskildpadder, og sørme om vi ikke så begge dele 🙂
Turen blev sluttet af med et enkelt tequilashot på stranden, og dem venter der jo nok nogle flere af den næste måneds tid 😉

Besøg af mr. Dolphin

Da vi kom hjem havde det andet Mexico-hold med danskere arrangeret en velkomstfest for os, men det hele faldt lidt til jorden, da der åbenbart er alkoholforbud hele weekenden. Der er valg hernede søndag, og så må man åbenbart ikke ligge med tømmermænd 😉

7/7: Fridag!

Efter nogle dage med et tætpakket program, fik vi en tiltrængt hviledag, hvor vi kunne gøre, hvad vi ville. Vi har derfor sovet længe, kigget lidt på butikker og slappet af ved poolen.

Vi sluttede af med et lille møde med Brian, hvor han fortalte lidt om, hvilke udflugter vi kan komme på. Udvalget er enormt! Man kan svømme med hvalhajer, sejle i speedbåd, tage til Cuba, opleve nogle flere Maya-ruiner, svømme med delfiner etc. Det er svært at vælge, når man gerne vil det hele, men både tid og økonomi sætter jo sine grænser 😉

8/7: Første undervisningsdag

Klar til første undervisningsdag :)

Klar til første undervisningsdag 🙂

I dag havde vi første undervisningsdag med kommunikation, personlig afklaring og coaching. Vi har alle glædet os rigtig meget til at finde ud af, hvad der skulle ske. Underviseren, Hanne, har fået rigtig god feedback fra tidligere hold, så vi gik mod studiecenteret klokken 8 med høje forventninger.

Vi startede med en præsentationsrunde, hvor vi hver især skulle sætte en metafor på, hvordan vi er som personer. Nogle valgte f.eks. struds, grillkylling, panda, solformørkelse og spørgsmålstegn, mens jeg valgte at præsentere mig som en swimmingpool: Jeg kan rumme mange mennesker, elsker liv og glade dage omkring mig, men har samtidig brug for alenetid/udrensning engang i mellem for at samle kræfter til at være social. Herefter var der lidt snak omkring, hvilke håb vi har for udbyttet af undervisningen, og mange ting gik igen ved flere af os. Mit keyword blev ”at turde det uperfekte”.

Vi er så heldige, at vi hver får en times individuel coachingtime med Hanne i løbet af måneden, så det bliver spændende, hvad det går ud på! Derudover har vi alle muligheden for at holde en tale om noget, vi brænder for for resten af holdet. Jeg har aldrig holdt en tale før, men jeg giver det et forsøg om nogle uger. Jeg skal bare liiiiiiige have fundet et emne først.. Nu må vi se, hvad der kommer til at ske 🙂

Fortsættelse:

eller læs hvorfor jeg valgte coachingrejse i Mexico her.

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *