Farvel hyggedunk – Status på uge 1

image

Der bliver svedt i Hyggehytten for tiden!

I mit seneste indlæg afslørede jeg, at jeg nu for alvor er trukket i kamptrøjen for at bekæmpe dunk, bh-deller og mambomås!

En uge er nu gået, så hermed får I indblik i, hvordan de første 7 dage på skrump har set ud.

Ugens motion:

  • Mandag: 1 times bodyfit
  • Tirsdag: Hviledag
  • Onsdag: 5 km’s morgenløb
  • Torsdag: 6 km’s løb med bakkeintervaller op af Carl Nielsens Vej (føj!). Jeg prøver ihærdigt at blive klar til dette års DHL, og Carl Nielsens vej er 660 meters ren ondskab på ruten, så jeg kan jo lige så godt vænne mig til den!
  • Fredag: 1 times bodyfit, hvor jeg desværre fik klumret lidt i en squat, så mit knæ måtte til tælling, og stadig driller i dag😔
  • Lørdag+søndag: Hviledage/hyggedage med fødselsdag, ølbowling og strandtur😊

Ugens kost:

Sådan ser morgenmaden typisk ud :)

Sådan ser morgenmaden typisk ud😊

Alle morgener starter ud med havregryn + banan eller skyr + banan (plus/minus lidt ekstra tilbehør), så der er ikke rigtig noget spændende at berette der😉

Her er derfor i stedet en oversigt over, hvad aftensmaden har budt på, da det har været noget mere varieret end morgenmaden.

Jeg er så svineheldig, at have en kæreste, som er helt tosset med at lave mad, og det er virkelig en stor fordel, når der skal eksperimenteres i sund mad. Kort sagt: jeg ønsker mig en ret, og Jeppe fikser det. What’s not to like?😄

  • Mandag: Hvidløgsmarineret kyllingebryst med fedtfattig coleslaw og bønnefritter
  • Tirsdag: Gulerodsfrikadeller med broccolisalat
  • Onsdag: Ugens evige udfordring, da jeg plejer at have ædegilde med min veninde hver eneste onsdag. Vi fik dog begrænset os til kylling-bacon sandwich og pastasalat fra Chick Inn, samt gulerodsbrud fra Salling bageren. Normalt havde vi købt tonsvis af kager, og bland-selv-slik i stedet for gulerodsbrud og Nellie Dellies. Det er små skridt, men de er der!😉
  • Torsdag: Omelet med skinke, champignon, tomat og porrer

    Gulerodsfrikadeller med broccolisalat

    Gulerodsfrikadeller med broccolisalat

  • Fredag: Svinemørbrad m. blomkålspuré og gulerods/hvidkålsrösti. Til dessert fik vi frugtsalat med vanilleskyr👍🏼
  • Lørdag: Vi var til fødselsdag ved min veninde, hvor vi startede dagen ud med æg, pølser og en masse Ceres Top at vågne på😉 – Faktisk stod den på Ceres Top resten af dagen, så de blev også min aftensmad😁
  • Søndag: Vi smuttede til Ajstrup Strand, hvor vi havde medbragt en kyllingesalat fra Rema (ret stolt af ikke at være hoppet i sandwich-fælden). Weekenden sluttede af med mexicanske “pandekager”, hvor jeg skiftede pandekagerne ud med spidskål i stedet. Prøv det – det er pisse lækkert!

Ugens resultater:

Og så til den store finale! Hermed resultaterne for uge 1:

  • Vægt: 75,7 kg (-0,8 kg)
  • Brystmål skrumpet med -2,5 cm (hvorfor f***** ryger gajolerne altid først?!)😁
  • Hver lårbasse er skrumpet med -1 cm
  • Talje og dunk er desværre nogenlunde status quo, men de skal nok blive straffet😉 Jeg er jo nok også riiimelig oppustet af alt det kål😂
Uhhhmmmm, omelet!

Uhhhmmmm, omelet!

Alt i alt er jeg super tilfreds med min første uge på skrump. Der er blevet svedt en masse, og det har ikke været surt på noget tidspunkt. Samtidig har der også været plads til både lidt hvidt brød, Ceres Top og Sun Lolly, så 0,8 kg’s vægttab er mere end tilfredsstillende😊

Ønskede forbedringer til uge 2 på skrump: 1-2 længere løbeture mere end i denne uge (hvis knæet tillader det), ingen alkohol og derudover mindst 2 besøg i Fitnessworld😊 Jeg må dog nok desværre tage en pause fra Bodyfit, så jeg ikke udfordrer knæet mere end nødvendigt😔

I øvrigt regner jeg stærkt med at hoppe med på seje Camilla Lykkes Bootcamp, som starter i uge 32. Er der nogen, der vil svede med hver torsdag fra d. 11/8-15/9? Det er udendørs, det er billigt og det bli’r sjovt! I kan læse mere om konceptet på www.camilla-lykke.dk😊 Ses vi?

6 Kommentarer

  1. Tina Jensen

    Hold dog kæft ” undskyld ” sproget hvor er du dog så sindsyg heldig at have fundet manden i dit liv , der gider stå i køkkenet og forkæle jer begge !! 🙏❤️ Se hellere at få aglet nogle børn på den unge mand ! For en fantastisk far / mand kan han da kun blive 😃😃😇

    Alt held og lykke med kuren søde Katrine !

    Hep hep hep fra Tine

    Svar
    1. katrine_hyggehytten (Forfatter)

      Man må gerne bande herinde, hahaha 😀

      Men ja, jeg er edderspark’me en heldig kartoffel! Det er fantastisk <3

      Jeg lover, at jeg holder godt fast i ham, og ja, han bliver en fantastisk far! 🙂

      Tak for dit heppekor :-*

      Svar
  2. Mathilde

    Årh hvor er det dejlig motiverende at læse! Jeg er også lige selv hoppet på samme vogn 🙂
    Er opskriften på gulerodsfrikadellerne og röstierne noget du vil dele ud af? 🙂

    Svar
    1. katrine_hyggehytten (Forfatter)

      Så må vi holde hinanden lidt i ørerne 😉

      Hmmm, jeg skal nok se, om jeg kan lokke det ud af Jeppe, men han eksperimenterer ofte, så det er ikke sikkert, at han har helt styr på mængderne 😀

      Svar
  3. Anne Pahl

    Hvor er du sej, men ja, tag hensyn til knæet (siger fyssen her 😊). Cykling eller svømning (crawl, ikke bryst) er skånsomt 😊 Thumbs up og god træning herfra

    Svar
    1. katrine_hyggehytten (Forfatter)

      Tak 😀 Jeg er ikke fan af svømning, og cykling er i mit hoved kun en transportform, haha..
      Jeg tror ikke rigtig på, at det giver motion, selvom jeg godt ved, at jeg er lidt tosset 😉

      Nu har det fået lidt ro og en enkelt steptime, og så vil jeg forsøge mig med løbeskoene i dag 🙂

      Svar

Skriv kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *